Beleving

Van creatief ontwerp tot organisatie, van advisering tot begeleiding. Klanten en samenwerkingspartners ervaren mijn expertise op het gebied van beleving in alle fases van belevingsgerichte concepten of programma’s.
Beleving kan daar bij het doel zijn of een middel.

Belevingsgerichtwerken gaat om de verbinding en optimale afstemming van vorm en inhoud. Afstemming op elkaar en op ‘degene die beleeft’, om in co-creatie samen de gewenste impact te realiseren.
Wij gebruiken het 5 Wheel Drive concept als leidraad bij al onze activiteiten. Samen met socioloog Johan Rippen schreef Marcella Bos het boek ‘Events en Beleven’, om het 5 Wheel Drive concept te lanceren. Uitgangspunt van dit concept is dat beleving in de kern gaat over het verbinden van mensen met vier universele behoeftegebieden. In die vier gebieden ondernemen mensen activiteiten en doen zij ervaringen op die voor hen van waarde zijn:

  • Sociaal-relationele waarde (Socializing Value)
  • Competentiewaarde (Competence Value)
  • Betekeniswaarde (Significance Value)
  • Genietbaarheidswaarde (Enjoyability Value)

Met behulp van onder meer deze vierdeling maken we een eventprofiel. Dit eventprofiel geeft u een kort en krachtig inzicht in de haalbaarheid van uw doelstellingen en de beoogde impact. Totaalbeleving is de integrale ervaring op deze 4 gebieden.

Regelmatig faciliteren wij workshops over beleving in de voorbereidingsfase of  kickoff van bedrijfsevents, reis- en leiderschapsprogramma's.